tirsdag den 12. september 2017

Duften af syden...

I foråret plantede jeg rigtig mange lavendler. Især omkring terrassen er flere både i bede og krukker.

Nøj, hvor har de duftet godt hele sommeren - ja de dufter stadig bare ikke så kraftig.

Og hvor har jeg ofte siddet på trappen ved det ene bed og kigget på det leben, der er i de blå/lilla blomster. Både sommerfugle af flere slags, bier, hvepse og fluer. Når solen har været fremme, vrimler det med insekter - og de smutter også lige forbi fuglebadet i bedet...




Hanen er ved at have godt med patina, men fungerer stadig...


Bedet består også af dværgsyrener. De nåede at blomstre ganske kort tid, men det bliver nok bedre de næste år.



2 kommentarer:

  1. Ej det ser bare flot ud. Har du tænkt på at tørre nogle af de mange lavendel? Til at hænge op eller putte i skuffer. Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Birgitte!
      Ja, det har jeg faktisk, men er det ikke for sent nu - det tror jeg i hvert fald:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net