tirsdag den 30. maj 2017

Køkkenhaven lige nu...

I den forgange, forlængede weekend kom vi et godt stykke videre med udplantning i køkkenhaven.

Cirka en uge senere end sidste år, men taget i betragtning at alle højbede er blevet tømt og fyldt igen de seneste måneder, så er det vist helt okay...


Kålen er blevet dækket til med fiberdug - krydser finger for at det hjælper i år...



Bønnerne har fået et forspring indendøre...




De to højbede med hver sin slags ærter fik også et forspring indendørs. Det er første gang, jeg har gjort det, men bestemt ikke sidste gang...


I højbedet med purløg og ramsløg har ungerne fået lov til at sætte sukkermajs...





Frugtbuskene bugner af frugt - her solbær i modlys...


Manden har i år gjort en dør til drivhuset. Det skulle gerne hjælpe på udbyttet derinde...




Alle jordbærbede blomstrer på livet løs...



Aronia buskene står med masser af blomster...


Jordskokkene fylder godt i det lille højbed...


Nu mangler vi bare at fylde to højbede med jord - der er kørt møg i. Og så er squash og græskar klar til at komme i jorden. Indtil da venter de troligt i deres små potter på terrassen...

2 kommentarer:

  1. Der er nu ikke meget som en velplejet køkkenhave. Man bliver så glad af at gro sin egen mad :-) Jeres køkkenhave er nummeret mere trimmet end min, men jeg arbejder på det ;-)
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. En køkkenhave behøver heldigvis ikke være trimmet for at kunne levere varen:-)
      Det er jo alt andet lige resultatet, der er vigtigst - men selvfølgelig skal der også være rart at være.
      Jeg synes nu ikke, at du er så langt fra målet:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net