tirsdag den 23. september 2014

Klar til ny jordbær sæson...

Så må det gerne regne. Jeg har nemlig plantet de nye jordbær unger af sorten Ostara.

Det blev til knap 50 nye skud, som nu er står klar til at komme i et nyt bed. Vi skal have fjernet/tømt to gamle kasser, da de er blevet for gamle.

Og så er det jo fint at være selvforsynende med nye planter...

Og som det kan ses - så er der stadig både jordbær og blomster på planterne fra i år.


Krukkerne er udelukkende gravet let ned for at de ikke væltet, hvis regnen bliver for hård de næste dage.

De tomme krukker trænger til en let afvaskning af regn på grund af staldstøv...



4 kommentarer:

  1. Uh, man glæder sig allerede til næste juni, ikke?!?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jow!!
      Heldigvis giver de stadig lidt - men solvarme er de ikke mere-:)

      Slet
  2. Glæder mig til at se jordbærhøsten næste år. Der er næsten ikke noget bedre end danske jordbær fra egen have:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Når jeg lukker øjnene kan jeg næste smage solvarme, lige plukkede jordbær:-)
      Af samme grund køber jeg aldrig jordbær uden for sæson - de smager bare ikke rigtig!

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net