onsdag den 28. maj 2014

Endelig bar jord....

Endelig har jeg fundet tid til at komme lidt i haven. Den er generelt lidt forsømt efter ombygningen indenfor.

Men i går fandt jeg lige en aften time til at ordne bedet i gårdspladsen. De afblomstrede tulipaner blev fjernet - ja jeg er lidt hård - men hvor det pyntede. Nu venter vi så bare på at klemantiserne vokser sig store.

Jeg overvejer stadig, om der ikke skal plantes noget bunddække. Jeg ved bare ikke hvad. Der har tidligere været efeu, men det brugte kattene som mødding. Og så røg det op.


To af klemantiserne har større frostskader, men der er liv i dem, og så skulle de komme sig ifølge planteskolen.



Læg lige mærk til den aftensol - skønt....

4 kommentarer:

  1. Jeg kan godt lide bunddække. Kunne det ikke være nogle storkenæb? De er pæne både i blomster og løv :-)

    Jeg har en klematis der ser helt død ud, og jeg har ikke kunnet forstå hvorfor, men det er da garanteret en frostskade som du beskriver. Jeg håber din planteskole har ret!

    Hav en god eftermiddag, Susanne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Storkenæb er klart en mulighed.
      Prøv at kradse lidt i klemantisen og se om der liv i den - så er der håb-:)
      Lige over, Nana!

      Slet
    2. Nu har jeg kradset, og der er faktisk noget grønt derinde - så jeg håber :-)

      Slet
    3. Er der liv - er der håb, sagde planteskolemanden:-)
      Så mon ikke den kommer igen. De er jo ikke verdens hurtigste de første år-:)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net