tirsdag den 8. april 2014

Det blå bed...

Der er godt gang i det blå bed ved vejen.

Disse blomster passer til bedet, men jeg aner ikke hvilke, det er, og hvor de kommer fra.





Løvefod vælter op af jorden


Sammen med hosta'er - jeg glæder mig, til bedet er lukket, så jeg slipper for at luge...


Og som tidligere nævnt, så har de blå roser overlevet den milde vinter uden nogen form for vinterdækning.



Selv den gamle magnolie, som vi havde afskrevet, er begyndt at skyde nedefra. De to blå klemantis, der sidste år brugte "pinden" til at kravle på, er også i fuldt sving.

Måske magnolien havde hørt, at jeg overvejede at grave den op. Den kommer fra mine forældres have og var vældig stor, da den blev klippet ned. Så kunne den gro igen eller lagde være. Mine forældre skulle af med den for at lave ny forhave. Det er nu godt 3 år siden, og nu lader det så til, at den vil skyde. Hvor køn den bliver, ja det ved jeg ikke lige helt, men den er fredet for i år.

6 kommentarer:

  1. Det er såmænd violer. Hvis du ikke selv har plantet dem, er det måske myrerne, der er kommet med dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - tror måske, jeg skal have haft i lidt flere så:-)

      Slet
  2. De er så smukke sådan nogle små violer. Har du set opskriften på "Violhonning" som var på "Havefolket" den anden dag? Det ser meget lækkert ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg så nu - tak for tippet!
      Det må prøves:-)

      Slet
  3. Sjovt med de der små blå blomster... i min kolonihave pibler de også op af jorden... og på andre haveblogs, har jeg også set dem :-D Men smukke syntes jeg nu, de er...

    SvarSlet
    Svar
    1. De er smukke - jeg har prøvet at flytte halvdelen, så håber jeg, de kan klare det:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net