torsdag den 6. marts 2014

Mysteriet om nålen og de forsvundne sting...

En af de ting, der holder mig fra at sy - udover manglende tid - er et bestemt sting.....

Alle syr med dobbelt sting i jersey stof - og når jeg gør det, springer stingene bare, jeg kigger på dem. Og så pænt er det altså ikke at lægge en trøje op med zig zag sting.

Min mor, som ellers er uddannet skrædder, kendte ikke rigtig til det, for hun har jo "kun" arbejdet som dameskrædder, og det er begrænset, hvor mange fine kjoler, der lægges op med dobbeltsting.

Mysteriet blev løst, da jeg ved nærmest et uheld kom til at kigge i vejledningen til min gamle Evalux symaskine fra grønhvidkål, som stadig står på lager. Dobbeltnål - hvilket jo egentlig er logisk - hvorfor er der ellers to trådholdere.


Vejledningen til min nuværende symaskine - min mors gamle fra arbejde - indeholder ikke noget om dobbeltnål eller dobbeltholder til tråd. Og modellen findes ikke mere - garantibeviset har jeg gemt og det siger 1991:-)

Men men men - et ekstra hul til noget (?) og skaftet af en pensel, så er der dobbelttrådholder. Og med en dobbeltnål - ja så mysteriet løst.







Og det virker - så jeg skal i gang med at sy....

2 kommentarer:

  1. Uh.. Hvis du havde spurgt så kunne jeg have givet dig svaret for længe siden. Men hvor godt at du fandt ud af det, så er det jo tiden det kniber med

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - jeg burde have spurgt i blogland.
      Det havde nok givet svar hurtigere:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net