søndag den 19. januar 2014

Når små bliver større....

Det sker jo hvert år - og alligevel kommer det bag på mig (ligesom alle andre mødre).

Mindstemanden havde fødselsdag i fredags. 7 år!!!! Ja, små børn har jeg jo ikke mere, men han er og bliver min mindstemand.



Fredag startede med gaver ved morgenbordet.


Derefter var der dækket op til 18 klassekammerater (plus klasselærer), som skulle ankomme kl. 8.30. Jeg har jo ikke været i stand til at handle op til fødselsdagen pga. min indlæggelse mm., men heldigvis fandt jeg vimpel, servietter og små flag med pirater i gemmerne.
 


Bedste kammeraten kom før de andre - så de spejdede længselsfuld sammen ud i mørket efter resten.


Efter gaveudpakningen fik de serveret lidt gnavegrønt - og så var legen fri.


Til frokost blev der serveret mormors pizza. Jeg nåede dog ikke at tage billeder, da det gik stærkt, da de først var færdig. Sådan en flok unger kan virkelig tage fra. Tre bradepande med pizza med tyk bund var væk. Til dessert små chokolademuffins med glasur og smarties.

Kl. 11.30 forlod klassen os igen, og vi kunne gøre klar til familie fødselsdag lørdag.

 
Den gamle hoptimist sparegris fra min barndom var igen 14. hoved ved bordet. 
 


Lørdag formiddag var der så brunch til de familiemedlemmer, der kunne komme. Og selvfølgelig skulle der være lys i kagerne, og fødselaren skulle selv tænde.



Mindstemanden havde en rigtig god fødselsdag med masser af gæster og gaver, og jeg - ja jeg kravlede på sofaen, da de var kørt.

6 kommentarer:

  1. Det var godt at det blev en fin fødselsdag! Det er så hyggeligt at holde fødselsdag for børn! Min den yngste bliver 19 næste gang, så jeg er altså færdig med børnefødselsdage ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja så er du i hvert fald færdig med pirat-temaet.......

      Slet
  2. Tillykke med din mindstemands fødselsdag - tænk, min lillepige fyldte 7 år, også i fredags! Vi skal have pigerne fra indskolingsholdet næste søndag og familien i vinterferien, så vi har lidt til gode endnu :-) Dejligt, når ungerne trives og vokser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tillykke:-)
      Her kan vi ikke slippe af sted med at holde fødselsdag for langt fra selve dagen. Det ville nu ellers gøre det lidt nemmere med planlægningen:-)

      Slet
  3. Stor tillykke med ham, godt han fik mor hjem, så hun kunne være med til at fejre ham i hendes helt egen tempo ;O)
    Fortsat god bedring.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak-:)
      Ja det havde været skidt, hvis jeg ikke var nået hjem. Han er så meget mors dreng!

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net