torsdag den 10. oktober 2013

Hama perler...

Til blogtræf i lørdags i Toftlund kom vi til at snakke opbevaring af Hama perler. Da mine unger gik fra de store til de almindelige perler, købte jeg de store kasse med blandede perler i forskellige farver.

Det var ikke et hit. Det var besværlig at finde de rette farver, når ungerne lavede mønstre og figurer, og hurtigt mistede de tålmodigheden. Jeg brugte derfor en masse tid (ren meditation for mig) på at sortere farverne. Jeg købte nogle kasser i Bilka (de fås også i byggemarkeder) og nu opbevares de deri. Det er muligt at flytte "skillevæggene", så man kan have færre eller flere farver i hver kasse, som det passer bedst. De perler, der ikke kan være der, opbevarer jeg i plastposer, hvorpå numret er skrevet. Så er det hurtigt at fylde op.

Og så er det simpelt at se, hvilke numre, der skal investeres i.
 
  




 

4 kommentarer:

  1. ja selvfølgelig :-) Hvor er de smarte :-), Skal vidst en smut ud og shoppe :-) Tak for den gode ide :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sådan kan noget så banalt, være så smart:-)

      Slet
  2. Jeg overvejer stadig om jeg skal sortere min kasse med blandede perler, så rart at læse at jeg ikke er den eneste der gør det.. Selvom det frister meget at købe poser med ensfarvet perler, men det må nok hellere vente til jeg løber tør. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må indrømme, at jeg også synes, det er lettere, når de er sorterede. Og så er det nemt at se hvilke numre, man mangler. Det er ikke alle numre, der fås i de store kasser, så jeg har suppleret med dem, der mangler. Det er jo ikke mangel på perler, der skal ødelægge festen:-)

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg.
Det er jeg rigtig glad for.

Kan du ikke lægge en kommentar, så skriv til engvang@postkasse.net